Potřebují vaše dny restart? Vyzkoušejte 3+5 našich tipů

Photo by Mamami

Máme za sebou téměř tři měsíce karantény. Tři měsíce, ve kterých jsme většinu času trávily doma se svými nejbližšími. Tři měsíce, ve kterých jsme měly spoustu příležitostí překonávat nové výzvy i hledat své vlastní limity. Ať už se to týkalo nastavení nové rutiny, domácí výuky, organizace domova, práce nebo času. V těchto dnech se naše životy začínají pomalu vracet k normálu, ačkoliv je nám všem asi stále více jasné, že spousta věcí v našich životech se změní a my si budeme zvykat na nové „normální“. Ať už si to tedy dnes připouštíme více či méně, právě tohle období je zároveň novým začátkem pro nás všechny. Jaké byly ty tři uplynulé měsíce pro vás a vaši rodinu? Musela jste některé věci přehodnotit? Kolik jste toho během karantény ve svém životě musela změnit a kolik nového se naučit? A měla jste vůbec čas se nad tím vším aspoň na chvíli zastavit a přemýšlet, jakým směrem se vydáte dál? Cítíte, že vy i vaše dny potřebujete restart? Sepsaly jsme pro vás 3+5 tipů, které vám pomohou restartovat vaše dny.

 Restartujte svůj směr

Jistě, letos na jaře jsme si díky karanténě všichni víc, než kdy jindy mohly ověřit, že jistí si můžeme být jen tím, že jistého není vlastně nic. Nicméně ve stálém strachu a nejistotě se žít jednoduše nedá a je potřeba znát aspoň zhruba svůj směr a cíl a za ním jít. Zároveň je ale důležité být stále schopná svůj směr případně upravit či změnit, pokud je to nutné. Zkuste si tedy teď odpovědět na následující otázky, které vám pomohou si ten svůj, možná úplně nový směr, lépe ujasnit.  Právě s nimi můžete začít takový malý restart vašich dní.

  •  Jsme spokojená ve své současné práci? A zvládnu v ní pokračovat i ve chvíli, kdy se bude podobná situace opakovat?
  • Jsem vnitřně v pohodě s tím, jak funguje péče o naši domácnost nebo je potřeba začít dělat některé věci nově, jinak nebo je třeba nedělat vůbec?
  • Mám nastavený takový denní rytmus a režim, ve kterém se cítím dobře, a který je zároveň dostatečně flexibilní pro případné nutné změny?
  • Co je mým hlavním cílem pro letošní rok?

Restartujte své návyky

Poslední týdny jsme trávily v tvz. nouzovém režimu, který si postupem času stal vlastně normálním. Možná jste předtím chodila každý den ráno do kanceláře, pak si zvykala na práci z domova a teď, po téměř čtvrt roce se máte vracet zpět do práce a už vlastně ani sama nevíte, co je vlastně normální nebo co z toho vám vlastně více vyhovuje.

Takovéto střídání různých režimů nás přitom dost pravděpodobně čeká všechny i v budoucnu. Ať už se to týká střídání práce z domova či kanceláře, docházkové a on-line výuky nebo čehokoliv jiného. S tím pravděpodobně nic neuděláme.

Přesto ale máme stále velký prostor něco dělat s tím, jak se k tomu my samy postavíme a jak budou vypadat naše dny.

Máte nějaké své pravidelné denní rituály? Daří se vám například každý den vstávat ve stejnou dobu nebo obědvat v pravidelný čas? Zvládáte každý den cvičit nebo chodit na krátké procházky? Podobné zvyky jsou skvělými pomocníky, které vám pomohou nejen restartovat vaše dny, udržet vaše dny v určitém rytmu bez ohledu na to, jak přesně a kde je právě trávíte.

Restartujte váš domov

Domov. Místo, které karanténou získalo možná nový a trochu zvláštní význam. Čím se pro vás během těch pár týdnů stal váš vlastní domov? Místem, které vám připomíná vězení, a ze kterého prcháte při každé volné příležitosti nebo naopak bezpečným úkrytem? Možná tak trochu obojím. I váš domov si ale určitě zaslouží restart. Teď, když už doma nemusíme zdaleka trávit většinu svého času, zkuste ten čas využít k tomu, abyste na svůj domov podívala tak trochu s nadhledem.

Pomoci vám k tomu můžou opět následující otázky:

  • Je něco, co vám na vaše domově v současné době opravdu vadí?
  • Co byste ráda u vás doma aktuálně nejraději změnila nebo zlepšila?
  • Co pro vás znamená mít domov, do kterého se budete ráda vracet?

Jak už jsem psala výše, jarní karanténa s velkou pravděpodobností nebyla ojedinělé provizorium, ale velmi pravděpodobně se někdy v budoucnu zopakuje. I kdyby tomu tak ale nebylo, nedělejte provizorium ze svého vlastního domova, ale místo toho hledejte způsoby, jak z něj vytvořit právě to místo, po kterém toužíte. Použijte vše co máte právě teď a jednoduše začněte.

Nevíte, kde vlastně začít?

Víte, že potřebujete restart? Možná byste ráda spoustu věcí změnila, ale sama se po skončení celé karantény cítíte vyčerpaná a unavená. A dost možná ani nevíte, kde a čím vlastně začít. Právě teď máte tedy jedinečnou možnost odpočinout si a zároveň načerpat nové síly i inspiraci v našem novém On-line kurzu s názvem Zamilujte si svůj domov.

Ve třech týdnech postupně projdeme tři výukové moduly. Čekají na vás videa, materiály ke stažení i sdílení ve facebookové skupině. Kurz startuje v pondělí 8.6., ale už teď je do něj přihlášených několik desítek úžasných žen. I vy se můžete přidat mezi ně.

Kurz otevíráme letos pouze jednou, příští šance tedy bude nejdříve zase někdy v příštím roce. Pokud tedy cítíte, že právě kurz by pro vás mohl být ten správný restart, nečekejte a pojďte do toho!

5 tipů, jak znovu restartovat své dny

Na závěr pro vás mám ještě 5 tipů, díky kterým bude restart vašich dní o dost jednodušší. Ať už se vracíte do práce, vaše děti do školy nebo zůstáváte dál doma.

Vstávejte v pravidelný čas

Možná pracujete z domova, možná jste na mateřské možná máte OČR a domácí školu se svými dětmi nebo máte dny v týdnu různě smíšené. Ať už je to jakkoli, velmi vám pomůže, když budete vstávat pravidelně každý den ve stejnou dobu. Pravidelné vstávání vás vnitřně zklidní a vaše dny budou plynout v příjemném rytmu.

Plánujte

Žít ze dne na den je náročné a velmi vyčerpávající. I přesto, že víte, že se kdykoli může situace znovu změnit nebo možná právě proto, plánujte pečlivě své dny, stanovujte si své cíle a priority a ve svých dnech se soustřeďte na činnosti, které k nim vedou.

Udělejte si pořádek

Nemám teď na mysli nějaký velký úklid nebo reorganizaci vašeho domova, ale spíš takovou menší revizi úkolů a povinností, které jste možná díky karanténě nechala dočasně plavat. Leží vám na stole žádanky k lékařům? Vezměte telefon a rezervujte si všechny potřebné termíny. Vypršela vám občanka? Stavte se konečně na úřad a vyřiďte si novou. Zapište si termíny plateb, které vás čekají, jako jsou například odpady, daně apod nebo je rovnou uhraďte, ať na ně nemusíte myslet.

Budujte nové návyky

Cítíte, že ve vašich dnech stále tak trochu plavete? Začněte budovat nové návyky. Prvním z nich může být třeba to pravidelné vstávání ve stejný čas. Nemusíte hned začít trénovat na maratón a běhat každý den 10 km. Vyberte si jeden návyk, kterému se chcete naučit a soustřeďte se na něj každý den. Může jít třeba jen o to, že se naučíte každý den srovnat si boty, když přijdete domů a nenecháte je rozkopnuté u dveří. Podobným způsobem můžete samozřejmě vést i své děti. I jim pravidelné návyky pomohou dostat se znovu do režimu.

Udržte si pozitivní myšlení a nadhled

Vím, že tenhle bod zní jako velké klišé, ale upřímně řečeno, sama jsem si během několika posledních týdnů mnohokrát ověřila, že právě tohle je jedním z úžasných způsobů, jak zvládnout těžké chvíle. Ano, je velmi pravděpodobné, že podobná situace jako ta letošní, se bude v budoucnu opakovat. Ano, je už víc než jasné, že nás všech se nějakým způsobem dotkne finanční krize. Prošly jsme náročnými týdny a mnohé další nás dost možná čekají. Nic z toho ale není důvod k tomu uzavřít se v bublině naštvání, smutku nebo sebelítosti. Neříkám, že teď máte chodit neustále s úsměvem na rtech (i když s ním jde všechno lépe). Určitě se vám ale bude lépe dýchat, když se místo čtení zpráv ponoříte do nějaké literatury, které vás opravdu někam posune. Nebo když se budete obklopovat lidmi, se kterými je vám zkrátka dobře.

 

Přeji nám všem úspěšný restart našich dní!

2 komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

%d blogerům se to líbí: